Reason with Me - Sinéad O'Connor

音乐随身听:

【凯尔特摇滚】Reason With Me - Sinéad O'Connor

一曲凄婉动人的《Reason With Me》,讲述了一个叛逆少年对灵魂和爱人的追寻,坚定而无所畏惧。此曲选自爱尔兰唱作人Sinéad O'Connor于2012年在Republic of Ireland厂牌下发布的第9张全长专辑《How About I Be Me (And You Be You)?》。

希妮德·奥康娜(Sinéad O'Connor),90年代最具个性并最富争议的流行音乐巨星之一。14岁便开始创作歌曲,1987年她出版了专辑《狮子与眼镜蛇》,此后她又出了一张《不图奢望》,这张专辑获得了音乐界的很高评价,单曲《Nothing Compares 2U》在欧洲各国都拿下了排行榜冠军并使她赢得了格莱美奖。其曲风植根于合成摇滚、凯尔特民歌与朋克音乐,如同在黑夜中绽放的花朵那般引人注目。

Hello, you don't know me
嘿你并不认识我
but I stole your laptop and I took your TV
可我偷了你的电脑拿走了你的电视
I sold your granny's rosary for 50 p
我甚至用你奶奶的念珠换了50块

And I even pulled an old hijack
我甚至像抢劫一样
said I had a hypodermic in me backpack
说道,我包里有武器
but I was only bluffing
但是一切都是我的虚张声势罢了

Oh, so long I've been a junkie
噢 我一直是个瘾君子
I ought to wrap it up and mind my monkeys
我本不应该这么说,管管自己的淘气
I really want to mend my ways
我真的想让我的人生走上正轨
I'm gonna call that number one of these days
总有一天我会打这个电话
It's not too late
一切还都来得及

I'm the one who sits in the backroom
我是个沉浸在 自我世界的人
I'm the one who doesn't know how to have fun
我是一个不懂得如何过得快乐的人
I'm the one to smoke amiss all around me
我是一个吞云吐雾的人
'Cause I don't like no one around me
因为我孑然一身
'Cause if I love someone, I might lose someone
因为如果有人爱上我,我也许最终会失去这个人

Oh, so long I've been a junkie
噢 我一直是个瘾君子
I ought to wrap it up and mind my monkeys
我本不应该这么说,管管自己的淘气
I really want to mend my ways
我真的想让我的人生走上正轨
I'm gonna call that number one of these days
总有一天我会打这个电话
I'm gonna reach a hand out to you
我会伸手向你求助
say , would you pull me up, now could you?
我真的这么做的话,你会拉我一把吗?现在的你会吗?
I don't want to waste the life God gave me
我并不想浪费上帝赐予我的生命
and I don't think that it's too late to save me
我也觉得想着拯救自己还不晚
It's not too late
一切都来得及

Reason with me
问题在我
Let's reason together
让我们一起寻找答案
Reason with me
问题在我
Let's reason together
让我们一起寻找答案
Reason with me
问题在我
Let's reason together
让我们一起寻找答案
Reason with me
问题在我

评论
热度 ( 44 )

© daermei | Powered by LOFTER