Yellow - Jem

音乐随身听:

【独立音乐】yellow - Jem

“Yellow”除了黄色,也有胆小害羞的意思。这首Cold Play经典成名曲表达对暗恋的人那种爱到发狂却又胆怯不敢告白的心意。

Jem,原名 Jemma Griffiths,来自英国威尔斯唱作才女。13 岁就开始创作并演唱,29 岁才发行了自己的处女专辑《Finally Woken》。Jem被誉为“Dido II”, 嗓音慵懒中透露着一股淡雅;空灵中带着动人的忧伤。其作品融合了摇滚、民谣、新浪潮风格的电子乐和trip-hop音乐。

《Jem》

Look at the stars, look how they shine for you

仰望星辰,它们为你闪烁

And everything you do, yeah they were all yellow

你所为和所做,是如此柔懦

I came along, I wrote a song for you

我追随着,为你写下一首歌

And all the things you do and it was called yellow

为你所为和所做,歌名叫做"柔懦"

So then I took my turn

我不停地求索

Oh, all the things I've done and it was all yellow

而我所为和所做,也怀着忐忑


Your skin, oh yeah your skin and bones

你肌肤,你肌肤和骨骼

Turn into something beautiful

是那么,是那么得诱惑

Do you know, you know I love you so?

你可知,我为你已着魔

You know I love you so

我为你已着魔

I swam across, I jumped across for you

跨越山河,为见你而穿梭

Oh, what a thing to do 'cause you were all yellow

我所为和所做,只怕你闪躲

I drew a line, I drew a line for you

我描绘着,我描绘你轮廓

Oh, what a thing to do and it was all yellow

能够这么做,温暖又值得

Your skin, oh yeah your skin and bones

你肌肤,你肌肤和骨骼

Turn into something beautiful

是那么,是那么得诱惑

Do you know for you I bleed myself dry?

你可知,为你血流至干涸

For you I bleed myself dry

为你血流至干涸

It's true, look how they shine for you

不用疑惑,星辰为你闪烁

Look how they shine for you

星辰为你闪烁

Look how they shine for

星辰为你闪烁

Look how they shine for you

星辰为你闪烁

Look how they shine for you

星辰为你闪烁

Look how they shine

星辰闪烁

Look at the stars, look how they shine for you

仰望星辰,它们为你闪烁

And all the things that you do

为你所为和所做

评论
热度 ( 49 )

© daermei | Powered by LOFTER