When I'm Alone - Nevertheless

音乐随身听:

【欧美摇滚】When Im Alone - Nevertheless

Nevertheless通常简写为NTL,是来自田纳西州查塔努加的一支福音摇滚乐队,曲风带点青春朋克的味道。06年他们发行了第一张专辑《Live Like We're Alive》,其中的 The Real,Live Like We're Alive都非常出名。

Nevertheless更习惯演出一些慢速舒缓的歌曲,因为他们认为大多数时候人们是安静的,希望在夜晚能够带给人们一些内心的触动。2008年9月乐队发行第二张专辑《In The Making...》。

s been years in the making
事隔已过去多年
In my skin, I'm shaking from the cold
切肤不痛的我麻木不已
I am tired from the taking
我受够了服药的痛苦
And my heart won't stop breaking
可我却一直都心碎不止
And I know, I know
只是我知道,我都知道

Moving forward
别徘徊向前进
Can't be this hard
人生不会一直如此艰辛

I'm just tryin' to find out
我只想努力找到答案
Who I am, on my own
独自一人找出答案,我是谁
I had you right beside me
我曾有你于身旁相伴
Now your gone and I know
可如今你离去了,可我知道
that when the room clears, I'm still here.
当人去楼已空,我却依旧在这里
Who am I when I'm alone?
只剩我一人时,我究竟是谁
 
They say time is a healer
人们都说时间是最好的医生
It's more like a concealer for a scar
然而这一切却更像掩盖了伤疤
Cause it never really leaves us
因为我知道创伤它一直都在
It can always find us where we are, we are
它总能找到我们,无论何时,无论何地

Who thought, it could
谁曾想它是如此难以阻挡
Ever be so hard?
那些曾经是如此的困难
I'm just tryin' to find out
我只想努力找到答案
Who I am, on my own
独自一人找出答案,我是谁
I had you right beside me
我曾有你于身旁相伴
Now you're gone and I know.
可如今你离去了,可我知道
That when the room clears, I'm still here.
当人去楼已空,我却依旧在这里
Who am I when I'm alone? Alone.
只剩我一人时,我究竟是谁?只剩我一人啊!

There's so much I should have said,
有太多的话来不及说
When time was wearing thin
当时间渐渐消逝
You're not here, but someday I know
如今你却不在了,但我相信总有一天
I'll see you again.
我们总会有缘再见
I'm just tryin' to find out
我只想努力找到答案
Who I am, on my own
独自一人找出答案,我是谁
I had you right beside me
我曾有你于身旁相伴
But now you're gone, you're gone
可如今你离去了,你已经离去了
I'm just tryin' to find out
我只想努力找到答案
Who I am, on my own
独自一人找出答案,我是谁
I had you right beside me
我曾有你于身旁相伴
Now you're gone and I know
可如今你离去了,可我知道
When the room clears, I'm still here
当人去楼已空,我却依旧在这里
Who am I when I'm...
只剩我一人时,我究竟是谁
When the room clears, I'm still here
当人去楼已空,我却依旧在这里
Who am I when I'm...
只剩我一人时,我究竟是谁
When the room clears, I'm still here
当人去楼已空,我却依旧在这里
Who am I when I'm Alone?
只剩我一人时,我究竟是谁

评论
热度 ( 17 )

© daermei | Powered by LOFTER