House Carpenter - Nickel Creek

唯美、动听,结局太凄楚……


sweetest:

《House Carpenter》是一首忧伤的歌曲。歌中讲述的是一对昔日的恋人再次邂逅的故事。当他得知曾经的恋人嫁给了一位木匠,他对她说,他本可以娶国王的女儿,但他不注重那个皇冠,深爱的还是她。于是女人为了爱情,抛下了自己的家庭,跟随着他来到船上,没有几周,船底裂缝,他们竟然再也没有回到岸上,好悲戚。

Nickel Creek乐队指弹吉他很婉转,音质很棒!蓝草韵味十足,随性、自由,纯扑的质感,干净的声线,缓缓的娓娓道来这段古老真挚的爱情故事。

这个美国乡村乐队曾获得两项格莱美奖的提名。2002年的这张专辑《This Side》再度请到荣获13座格莱美奖肯定的清新民谣才女Alison Krauss担纲制作。喜欢将乐器当作心情彩笔的Nickel Creek乐队,在保有传统草根音乐精髓之余,添加更多摩登的韵味,专辑发行首周空降乡村专辑榜亚军以及流行专辑榜第18名。欣赏乐队的这首经典之作。


《House Carpenter》歌词:

Well met, well met, said an old true love
well met, well met, said he
i just returned from the salt, salt sea
and its all for the love of thee

come in, come in, my own true love

and have a seat by me
its been three-fourths of a long, long year
since together we have been

i cant come in and i cant sit down
for ive only a moments time
they say youre married to a house carpenter
and your heart will never be mine

i couldve married the kings daughter fair
and she wouldve married me
but i have forsaken, her crowns of gold
and all for the love of thee

now will you forsake your house carpenter
and come along with me
ill take you where, the grass grows green
on the banks of the deep blue sea

then she picked up her darling little babe
and kisses she gave it three
saying stay right here you darling little babe
and keep your pop company

they had not been on the ship two weeks
im sure it was not three
til this true love began to weep and to mourn
and she wept most bitterly

saying are you weeping for my silver and my gold?
saying are you weeeping for my store?
or are you weeping, for your house carpenter
whose face youll never see no more?

i am not weeping for your silver and your gold
i am not weeping for your store
no i am weeping, for my darling little babe
whose face ill never see no more

they had not been on the ship three weeks
im sure it was not four
when there came a leak, in the bottom of the ship
and sank them for to rise no more

♡   ♡   ♡   ♡   ♡   ♡   ♡   ♡   ♡   ♡   ♡   ♡ 

中文歌词:
     美妙的邂逅,美妙的邂逅
  
     传唱着一段古老真挚的爱情 
    
     美妙的邂逅,美妙的邂逅,他说
  
     我刚从盐海回来 
  
     只因为对你的爱 
  
     进来,进来,我的真爱 
   
     依偎在我的身边 

     时间如此漫长 
  
     自从我们分开 
  
     我不能进来,不能坐下 
  
     我只有片刻光阴 
  
     人们说你嫁给了木匠 
  
     你的心不再属于我 
   
     说实话,我可以娶国王的女儿 
  
     她会嫁给我 
  
     但我舍弃了她的皇冠 
  
     只因为对你的爱 
  
     现在离开你的木匠 
  
     陪伴在我身旁 
  
     去乡间 
  
     去海边 
  
     她抱起可爱的婴儿 
   
     吻了又吻 
  
     我亲爱的孩子,留在这儿, 
  
     与你的父亲做伴
  
     他们在船上呆了不到两周 
   
     绝不是三周 
  
     他的恋人开始悲叹、忧伤 
  
     伤心欲绝地哭泣 
  
     你在为我失去的财富 
  
     为我失去的店铺 
  
     还是在为你那再也见不着面 
  
     的木匠哭泣?
  
     诅咒,对水手的诅咒,她哭着说 
  
     报应,报应,她诅咒 
  
     你夺走了我亲爱的孩子, 

     我再也见不到他了
  
     他们在船上呆了不到三周 
  
     绝不是四周 
  
     船底出现了裂痕 
  
     船沉没了,再也没有出现 





评论
热度 ( 136 )

© daermei | Powered by LOFTER